Cobi 6283 Historical Collection 1:35 Parní lokomotiva DR BR 52/TY2
Doprava zdarma
Cobi 6283 Historical Collection 1:35 Parní lokomotiva DR BR 52/TY2
Cobi 6283 Historical Collection 1:35 Parní lokomotiva DR BR 52/TY2
Cobi 6283 Historical Collection 1:35 Parní lokomotiva DR BR 52/TY2
Cobi 6283 Historical Collection 1:35 Parní lokomotiva DR BR 52/TY2
Cobi 6283 Historical Collection 1:35 Parní lokomotiva DR BR 52/TY2
Cobi 6283 Historical Collection 1:35 Parní lokomotiva DR BR 52/TY2
Cobi 6283 Historical Collection 1:35 Parní lokomotiva DR BR 52/TY2
Cobi 6283 Historical Collection 1:35 Parní lokomotiva DR BR 52/TY2
Cobi 6283 Historical Collection 1:35 Parní lokomotiva DR BR 52/TY2
Cobi 6283 Historical Collection 1:35 Parní lokomotiva DR BR 52/TY2

Cobi 6283 Historical Collection 1:35 Parní lokomotiva DR BR 52/TY2

Krásným detailem jsou díly imitující oheň v topeništi lokomotivy. Kola modelu jsou spřažená a obsahují několik převodů. Při jízdě se vše rozpohybuje.
Běžná cena3 399 Kč
2 675 Kč 2 211 Kč bez DPH
Skladem ihned 1 ks
Může být u Vás už:pondělí 6.5.
Kódcobi6283VýrobceCOBIEAN5902251062835
Věk od10
TémaStavebnice, Vozidla
Počet dílků1723
Počet figurek2
Rok vydání2023
VýrobceCOBI

Stavebnice modelu slavné parní lokomotivy německé konstrukce DRB řada 52. Díky systému 2v1 je možné volit mezi verzí s německým druhoválečným označením, nebo označením Polských státních drah.

Verze se liší nejen číslováním, barevnými doplňky, ale také typem čelních a koncových svítilen. Díky odnímatelné střeše je možné nahlédnout do vybavené strojovny.

Krásným detailem jsou díly imitující oheň v topeništi lokomotivy. Kola modelu jsou spřažená a obsahují několik převodů. Při jízdě se vše rozpohybuje.

Součástí balení je také pět segmentů realisticky vypadajícího kolejiště s pražci v dřevěném dekoru o celkové délce 65 cm. Kolejové segmenty mají otvory pro případnou montáž k podkladu železničního diorama. Součástí je také figurka německé a polského strojvůdce s emblémem Polských drah. Model je plně kompatibilní s kolejovým systémem jiných stavebnic a zvládá zakřivení R88.

Informace o skutečné lokomotivě:

  • První lokomotivu řady 52 s číslem 52.001 dokončila německá společnost Borsig 12. 9. 1942.
  • Ihned po dokončení vyrazila souprava s osmi vagóny na 5000 km dlouhou testovací jízdu po obsazených územích Evropy.
  • Konstruktéři lokomotivy se snažili o významné zjednodušení konstrukce vhodné pro rychlou výrobu, a tak parní lokomotiva sestávala z cca 5000 součástí, což je 1 tisíc méně, než měl předchozí model řady 50.
  • Stroj byl primárně určen pro válečnou logistiku německých říšských drah a byl vyráběn ve větších počtech v mnoha evropských továrnách jako Henschel, Schwartzkopp, Ciegelski, nebo také Škoda Plzeň.
  • Lokomotivy řady 52 byly v Československu populární. Zde také získaly přezdívku "němka".
  • Velkou výhodou byla uzavřená kabina, která zejména v zimním období znamenala vyšší komfort pro obsluhu.
  • Zajímavé bylo technické řešení připojeného tendru, které umožňovalo jízdu plnou rychlostí vzad.
  • S příchodem dieslových lokomotiv řada 52 postupně zastarala a poslední kus byl vyroben v roce 1950.
  • Nejdéle zůstaly ve službě, a to až do 80. let lokomotivy v Turecku na starších tratích v okolí Izmiru.
  • Přesný počet vyrobených kusů není znám. Podle dochovaných záznamů bylo vyrobeno přibližně 6 285 ks.
Popis
Tento internetový obchod ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Podrobné nastaveníPovolit vše